MspFrida - En random blogg du bara mst läsa! 8D

Alla inlägg under april 2012

Av Fridish ♥ - 25 april 2012 16:38

Silver Fang's handling. :)


I de snöiga japanska bergen härjar den väldiga björnen Akakabuto. Detta hemska vidunder sätter skräck i alla som lever i området. Här föds den tigerrandiga akitahunden Gin. Han kommer att tränas till björnhund, precis som sin far Riki och farfar Shiro före honom, av den gamle jägaren Gohei Takeda. De tränar hårt och redan som valp är Gin en stark och otroligt snabb liten hund. En dag då de är ute och jagar träffar de på en stor flock med vildhundar som också verkar strida mot björnarna. Gins instinkter får honom att följa efter flocken. Han får då reda på att de tänker färdas runt i Japan för att finna de bästa och starkaste hannarna. Då de är tillräckligt många ska de besegra Akakaboto.

Gin bestämmer sig för att lämna Gohei och sin omtänksamme unga husse Daisuke för att tillsammans med gruppen börja det långa sökandet efter fler hannar. Och för att besegra Akakabuto.


Vad namnen som är på japanska betyder. :)


  • Ginga: Nagareboshi Gin: Silver Fang: Meteor Silver - Silverhuggtand: meteoren Silver
  • Gin: Silver
  • Riki: Styrka
  • Fuji: Fuji berg
  • Shiro: Slott, vit
  • Chibi: Dvärg, Barn
  • Akame: Rödöga/Rött öga
  • Kōga: Gammal klan från Japan
  • Iga: Gammal klan från Japan
  • Benizakura: Crimson Körsbärsblomma
  • Kisaragi: Månkalenders andra månad
  • Kurotora: Svart/Mörk tiger
  • Akatora: Röd tiger
  • Chūtora: Mellan tiger
  • Akakabuto: Röd hjälm
  • Madara: Fläckig
  • Kurojaki: Svart/Mörk djävul
  • Uzuki: Månkalenders fjärde månad
  • Cross: Ett kors
  • Kirikaze: dimmavind
  • Rikiō: Kungen av styrka

Haha, vad tråkig jag ääärrrrrrr... e.x

 


Av Fridish ♥ - 25 april 2012 16:32


Åh vad sämst vi är. :**

   

Av Fridish ♥ - 25 april 2012 14:59

 

 

Av Fridish ♥ - 25 april 2012 14:42

Statistiken sjuuuuuunkeeeeer. :( Otroligt mycket.. o.o

Så ngn som vill ha länkbyte? :) Skulle liksom sitta fint. ^^ Kommentera ifall du vill. :8


Äter chips nu. :) Men det tar slut snart. :) Då ska jag äta glass. :) Efter det ska jag kolla om det finns kakor. :)

Okej, ta det lugnt. :) Jag ska på dansträning imon o på tävling på lördag. :)

Hejdå alla söta fisar, till alla som inte tycker att jag e dryg när jag skriver glada smileysar efter. :)

 

Av Fridish ♥ - 24 april 2012 20:42

... med 5/6/7-0 till oss, vi tappade räkningen... x)) Aja, jag var back, o liiiiite mittfält, hoppas att dem på träningen hade kul! Jag hade fett kul, men jag fick aldrig ta ngt inkast. :(( Vågade inte fråga 99/98orna liksom.. :) men nu e vi nästan hemma, tack o hej. /frid.

Av Fridish ♥ - 24 april 2012 16:08


   
Av Fridish ♥ - 24 april 2012 15:46


Han blir nog fin att kyssa. :*

#silverfangftw

   

Av Fridish ♥ - 24 april 2012 15:27

Ska köra match idag, skulle egentligen inte säga det eftersom att några från fotbollen säkert läser det här, så jag säger inte så mycket mer.. :)

Vet att Milla kommer att vara på mej som ett bi är på blommor, eller hur man nu än säger.. x.e

Jaja, heeeejdååååååååååååå. :*

 



 

 

  

 

59 besvarade frågor

 

 

Håhåh.

 

Idol? (:
 One Direction
 Justin Bieber
 Taylor Swift
 Selena Gomez
 Miley Cyrus
 Chris Brown
 Ngn på msp?
 Annan.

 

 

 










Ovido - Quiz & Flashcards